There was an error in this gadget

28 Mar 2011

KenanganKu Di keDah:))

   "Mai ceh mai kiter ke Negeri kedah"...hihih...jeng!jeng!kedah bukan tempat lahirku tp tempat praktikalku di Majlis Daerah Sik...tentu korang heran kan tinggal kt ipoh tapi jauh nun di kedah praktikal...ahak!!adr masalah teknikal skit ms mohon praktikal tp x per la jnji adr tmpt praktikal n the important thing i dpt pengalaman duk di negeri orang...n duk di rumah org...hihihi...saper lagi kalo x my kembar siam nurul wahidah...thank u very much!!...hhihi..Sronok lak duk di negeri org...wlu jauh merantau tetapi rs rindu di kampung halaman sudah la tntu...dah la 6 bulan duk snr...nk blk pun kos lak x brp nk adr...phm2 jer la...sepanjang aku duk snr...merupakan kenangan manis bgi aku...why??dpt g mndi sungai....dpt g jln2...demam la...batuk la...hahah nmpk sgt mnja x leh jauh ngan mak  hihih...tp bkn sbb itu OK! nie mybe cuaca kt snr kot terlalu pns...


   Mula2 dtg kedah agak penin gak la dgr diorg ckp kedah laju sgt...x dpt nk pickup...hahha...tmbah lagi nk praktikal knr terang byk kli kot kalo nk srh aku wat kje...bgi phm btl2...mula2 tue agak sukar la...tp alhamdullilah akhir nyer..tamat gak aku praktikal kt snr....n dpt blk ipoh hihih yepi!!....Yani,Amirah...hihi nie la member praktikal gak ngn aku n nurul...sorang dri uitm perlis n sorang lg dri diploma tp x igt kt ner...hihihi...diorg mmg best...tmbh2 lg yani mmg giler2 skit...wat hal dier jer....x der rs malu dh...hihh...diorg mmg baik...aku igt x der la geng lagi selain kitaorg berdua...rp nyer ader lg...knr mrh???dh biaser tue...kalo knr mrh pun wat pekak jer...masih lagi hepi...hihihi...



Nie la Yani and me...hihih...sempat lgi posing...nie time ngah boring2 nie....aper lagi sempat posing2 dlu sblm blk...hihihi

























Apa YaNg PoMpuaN FikiRkan YaNg PerLu LelakI TaHu???

   Aiii sume...I adr something nk kongsi ngan u all sume psl topic nie..."apa yang pompuan fikirkan yang perlu lelaki tahu"??....sometimes laki x tahu apr yang kaum hawa mahukan...bagi yang bercinta orang kater x romantik la...hihiih...yer k?? x per kiter korek dlu rahsia  aper yang kaum hawa mahukan dari seorang lelaki...

1) Biler tgh asyik bergayut ngan buah ati tiba2 terputus...alamak leceh nyer...pompuan tue mybe tkkan menghubungi blk tp percayalah sebenarnyer dier tgh duduk disisi tepon dan mengharap buah atinya akan menelefon nyer kembali sebagai bukti yang kamu masih x puas nk dgr suaranya...

2) Biler pompuan nie ckp dier rindu sgt2...itu bermakna dier nk buah atinyer slaloo berada di sisinya...

3)Pompuan slaloo nk diberi perhatian..

4)Kaum lelaki jgn slaloo mengkritik tentang fizikal buah ati nyer...pompuan mudah berkecik ati...seolah2 menbanding dirinya ngan org lain...jgn cmtu beb!...terima seada nyer...setiap org dicipta ader kelebihan dan kekurangan nyer...

5)Org pompuan nie sk mengambil berat...sekiranyer awek kamu seorg yang mengambil berat anda adalah seorang yang bertuah...tapi lelaki nie berlainan la pulak...kater nyer rimas kalo ambik berat sgt...namun org lelaki harus tahu kalo pompuan tue mengambil berat itu makna nyer dier menyayangi anda....

6)Pada hari tertentu....biler berjauhan dier mgkn akan teringat pada kamu...tambahan lagi disaat melihat pasangan kapel lain sedang bahagia...

7)Biler si dier merajuk...phm2 jer la yer si dier benar2 mengharap buah ati nyer memujuk nyer...hihih...

8)kalo berjanji jgn ckp jer...sbb pompuan nie x sk jnji x ditepati...oleh itu sblm berjanji jgn bagi hrpn yang besar kepada si dier.....

9)Biler bersedih pompuan yang plg dlu menitis air mata....tp biler pompuan tue disakiti dier ssh nk menitis airmata dpn buah ati nyer kerana x nk kamu tahu yang kamu telah betul2 menyakitkan ati nyer..

22 Mar 2011

PeTua BeRsiHkan HaTi....

hati


"Hati Yang Bersih Datang Dari Hati Yang Ikhlas" hihii......"Segala aspek kehidupan ini bermula daripada hati. Oleh itu di bawah ini ada beberapa cara bagaimana hendak mencuci hati.
1. Dirikan solat dan banyakkan berdo’a – Ini adalah salah satu kaedah yang sungguh berkesan. Semasa berdo’a turut katakan “Ya,Allah jadikan hatiku bersih.”
2. Selawat keatas Nabi Muhammad s.a.w paling minima 100 x sebelum tidur – Ini merupakan satu pelaburan yang mudah dan murah. Disamping dosa-dosa diampunkan, otak tenang, murah rezeki, orang sayangkan kita dan mencetuskan semua perkara kebaikan.
3. Solat taubat – Selain daripada memohon keampunan, dapat mencuci hati dan menenangkan minda.
4. Membaca Al-Quran – Selain dapat mencuci hati juga menenangkan jiwa,penyembuh, penenang, terapi. Sekurang-kurangnya bacalah “Qulhu-allah” (Surah Ikhlas) sebanyak 3X.
5. Berma’af-ma’ afan sesama kawan setiap hari – Semasa meminta maaf perlu sebutkan.
6. Bisikan kepada diri perkara yang positif – Jangan sesekali mengkritik, kutuk diri sendiri, merendah-rendahkan kebolehan diri sendiri. katakanlah “Aku sebenarnya.. ….(perkara yang elok-elok belaka).
7. Program minda/cuci minda – Paling baik pada waktu malam sebelum tidur, senyum, pejam mata, katakan di dalam hati “Ya, Allah cuci otak aku, cuci hatiku, esok aku nak jadi baik, berjaya, ceria, bersemangat, aktif, positif”. Menurut kajian psikologi, apa yang disebut sebelum tidur dapat dirakamkan sepanjang tidur sehingga keesokan harinya – CUBALAH!!
8. Berpuasa – Sekiranya dalam berpuasa terhindar dari melakukan perkara-perkara kejahatan.
9. Cuba ingat tentang mati (Sekiranya hendak melakukan sesuatu kejahatan, tidak sampai hati kerana bimbang akan mati bila-bila masa).
10. Kekalkan wuduk.
11. Bersedekah.
12. Belanja orang makan.
13. Jaga makanan – jangan makan makanan yang subhat.
14. Berkawan dengan ulama.
15. Berkawan dengan orang miskin (menginsafi).
16. Menutup aurat mengikut Islam yang sebenar terutama wanita, bersegera dalam solat dan sebagainya.
17. Pesan pada orang, jadi baik.
18. Menjaga pacaindera (mata, telinga, mulut…dan sebagainya), jangan dengar orang mengumpat.





Aiiii....GuyZ!!!

    Yehh!!!akhir nyer berjaya gak wat blog.....hihih Dayah roomateku ajar...Nak jugak merasa ader blog sendri....ingat dulu orang businessman jerk adr blog...hahah!!DiseBalik NaMaku Ana......itu la nama blogku...cewahh!!poyo lak....hihihi....adr org tya npe bubuh tajuk tue??i think it is simple...secret....and bermakna disebalik nama empunya blog nie...hihi...aiii..guyz!!!ziarah2 la laman blog me yang x seberapa nie but u guyz akan enjoy and hepi!!!.....bkn per utk menambah kenalan dalam blog....berkawan biar satu dunia kan!...

.......UITM,Usaha,Takwa,Mulia........itulah tempat tanah tumpah tempat studyku...time nyanyi i think x sume pun setiap baris ingat....Hakkk!kantoi!...setiap kenangan pahit manisku ader di sini...di sini terletak titik permulaan perjalananku....segala suka duka sepanjang pengajian mengajarku erti  kehidupan.....but kepada mak ayah n....hem hem  di ipoh....still dalam ingatan....rindu woo!!!Kepada mak n abah terima kasih atas segala pengorbanan yang x terhingga......terlalu byk pengorbanan dan kasih sayang mak abah berikan....Luv u so much!!!!